2 veckors jobb till.

Chefen på bemanningsföretaget ringde i eftermiddag och meddelade att företaget dom hyr ut mig till vill ha mig i ytterligare 2 veckor.
Så då behöver man inte oroa sig över att ha jobb eller inte att gå till på måndag..
Leif som också hyrdes in samtidigt som jag fick däremot inte nytt kontrakt så han får sluta imorgon. Anledningen var att bygget han var på var färdigt. Så jag antar att jag ryker så fort utbyggnaden av nordeabanken är färdig med.
Kollade upp i LAS och där står det att man är skyldig att underätta den anställde 14 dagar innan en visstidsanställning upphör om det kommer att erbjudas någon ny anställning eller inte. Därför blir det lite konstigt att visstidsanställa på 14 dagar ju, är trött på att bli uppringd i slutet av varannan vecka för att få reda på om man får komma på måndagen eller inte.

Hoppsan satt och bläddrade i Installationsavtalet (Elektrikerförbundets kollektivavtal) och där stod det att tidsbegränsad anställning fick vara max 4 månader under en två-årsperiod och bara förnyas en gång. Ska ta upp det där med fackrepresentanterna när jag pratar med dom nästa vecka.

Jag vet dessutom att bygget är planerat fram till jul nån gång har jag för mig så jag blir lite irriterad när dom bara ger mig två veckor åt gången..

Annars var jag och Jakob på bodypump på sportlife för första gången idag. Tufft som fan! Kändes gött att köra lite mer uthållningsinriktad styrketräning och inte bara explosivt som man brukar köra på gymmet annars.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0