Bakom den vackra fasaden

Bakom den vackra liberala fasaden om det fria samhället och dom fria individerna så döljer sig dunkla sanningar.

Fredrik Reinfeldt uttalade sig angående samarbete med Sverigedemokraterna att han anser att bästa sättet att bemöta dom är att ”rätta till de samhällsproblem som dessa krafter utnyttjar”.
Fredrik Reinfeldts taktik för att förhindra att Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen är alltså att ta över deras politik.
- http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70868129_852__,00.html


Upptäckte idag när jag bläddrade i Kungälvs-Posten att det pågår en debatt om invandrarna i Kungälv.
Någon skrev att man inte kan ta in hur många som helst och hotade med att rösta på Sverigedemokraterna om det inte gjordes något åt saken. Invandrare är ju tydligen överrepresenterade i brottsstatistiken och folk är trötta på att betala socialbidrag och reparera busskurer säger dom. Jag försökte gå in på brotssförebyggande rådets sida och kolla på statistiken men jag fattade verkligen inte hur man gjorde. Men men..

Att ta emot flyktingar handlar ju hur som helst om att hjälpa människor i nöd. Att hjälpa människor som kommer från krig, förföljelse eller andra svåra situationer och måste fly sitt hemland.
Dom flesta verkar ha glömt det. Det handlar bara om att rensa ut "parasiterna".

Jag tror iallafall det handlar om att sättas utanför samhället. Att inte riktigt bli betrodd, att vara misstänkliggjord redan från början. Jag känner mig också utanför. Det går inte att skaffa lägenhet eller ta lån för bil eller vad som helst utan ett jobb med en trygg anställning. Utan det tror jag inte man kommer in i samhället eller känner sig delaktig.

Jag blir illa tillmods när jag läser vissa inlägg i Kungälvsposten..

Jag vet iallafall att vi alla är av samma skrot och korn oavsett hur vi ser ut på utsidan och jag känner och har träffat människor från världen runt.
Jag vet också att blir man jävligt förbannad och frustrerad av att inte ens få någon möjlighet att komma in.
Alliansens politik leder till utanförskap. Man är inte inne i samhället när man harvar runt på tim- och visstidsanställningar.
Utanförskap leder frustration och ilska som tas ut på något annat.

Det börjar bli sent och jag känner att jag svamlat till det lite så det här får bli nog för i kväll!



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0